Tom Peters Tallinnas. Suurima ohhoo-efekti pakkus siiski publik.

Tom Peters Tallinnas See oli siis teine kord kuulata maailma üht tunnustatumat juhtimismõtlejat Tom Petersit live’is. Seetõttu oli enam-vähem teada, mida oodata ja midagi üllatavat võrreldes tema aastataguse Londoni-esinemisega väga polnud. Tuttav jutt, tuttavad slaidid, kuid märksa vaoshoitum stiil. Sõna “idiots” sai kuulda vist ainult korra. Millest on kahju.

Mulle Tom Peters meeldib. Ei, ma pole tema fänn ja tihti ta lihtsalt luiskab (teisel korral oskad tähele panna), aga ta vähemasti ei aja mingit tühja mulli olematust maailmast. See, millest räägitakse, võiks olemas olla igas meie organisatsioonis, kui meie igapäevased juhtimispraktikad ei kannataks kolossaalse saastatuse all. Ja saastajaks on meie enda arusaamad sellest, mis on ja mis pole väärtuslik ning oluline. Jättes kõrvale heietused Nelson Mandelast (kelle näidet piinati vist rohkem, kui tema vangistusaastatel), oli tagasivaadates päris hea päev.

Nagu Londonis, oli Petersil ka seekord vaja arveid õiendada kolme igipõlise vaenlasega:
– Jack Welshiga
– sinise ookeani strateegiaga (seekord leebelt)
– strateegilise planeerimisega üldiselt (veel leebemalt)

Mida kirja sai pandud:

– ei ole olemas suurfirmat, mida väikefirma ei võiks hävitada.
– USA tootlikkus baseerub väike-, mitte suurfirmade efektiivsusel.
organisatsiooni edukuse jaoks saab määravaks inimeste vaheliste suhete sügavus ja kvaliteet.
– kes on tippjuht (CEO)? Inimene, kes ei ole kuulnud tõde viimased 10 a. ja ei kuule seda võibolla ka järgmised 10 a.
– probleemid ei teki mitte keerulistest, vaid lihtsatest asjadest.
– 99% suurte asjade tegemiseks ei ole vaja suurt kapitali.
– paljud firmad lihtsalt teevad midagi, kuulamata, mida nende kliendid tegelikult soovivad.

Siis saabus guru-päeva meeldejäävaim efekt. Ei, seda ei pakkunud mitte Tom Peters. Tom lihtsalt ütles ühel hetkel, et olemasoleva kliendi säilitamine on 5x odavam, kui uue võitmine. Üllatav oli aga see, et selle vana tõe peale hakkas vähemalt pool saali väga suure hoolega märkmeid tegema.

Ei tahaks uskuda, et saalisviibijate taset arvestades tuli see kellelegi väga suure üllatusena. Aga ehk on see tõesti juba väga põhjalikult ära unustatud. Igal juhul märgilise tähendusega asi. Eeee.. klient on oluline… halleluuja! Mis toimub, kui kõige lihtsama asja meeldetuletus paneb pastakad nii tööle?

Tom Peters Tallinnas

Veel märkmikust:

– osadele inimestele meeldivad keerulised strateegiad – need loevad näiteks M. Porterit. Teistele meeldivad lihtsad, kuid väga olulised asjad. Ehk äkki otsime me lahendusi täiesti valest kohast? Jättes lihtsad asjad hooletusse (kuna me tavaliselt lihtsalt ei võta “lihtsaid” asju tõsiselt), ei kipu ka keerulised asjad õnnestuma või tulemuseni aitama.
– rasketel aegadel on äärmiselt oluline juhtide suhtumine ja juhtide võime töötajate suhtumist mõjutada.
– probleem on harva, kui üldse probleem. Probleemiks kujuneb probleemile reageerimine.
– töötamine suurfirmas on suurepärane võimalus oma elu raisata.
– organisatsioonid, mille peamine eesmärk on hea klienditeenindus, käituvad idiootidena. Organisatsiooni eesmärk peaks olema inimeste arendamine. Hea klienditeenindus on heade inimeste käitumise kõrvalprodukt.
– seda, mis teeb ühest organisatsioonist erilise, ärikoolides ei õpetata.

Loomulikult oli mõtteterasid palju rohkem ja pole kahtlust, et iga kuulaja lahkus saalist oma isikupärase komplektiga. Kel polnud võimalik osaleda, leiab Tom Petersi Tallinna ettekande slaidid tema veebilehelt.

Categories: Juhtimine | 1 kommentaar

Navigeerimine

One thought on “Tom Peters Tallinnas. Suurima ohhoo-efekti pakkus siiski publik.

  1. Pingback: 20 küsimust Tom Petersile @ Erinevad signaalid

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: